صنعت استان مرکزی باید به مدیران شایسته و کارآمد سپرده شود

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت استان مرکزی باید به مدیران شایسته و کارآمد سپرده شود.

  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به وضعیت استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی یک استان تولیدی و صنعتی در کشور به شمار می‌رود که رسیدگی و برطرف کردن مشکلات صنایع این استان باید با جدیت در اولویت کاری مسئولان ارشد کشور و استان قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت واحدهای صنعتی استان مرکزی افزود: بحث مدیریت در واحدهای صنعتی از دیگر بحث‌های بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه اگر سهام‌دار یک واحد دلسوزی نداشته باشد قطعا هیچ بخش دیگری نمی‌تواند در زمینه برطرف کردن مشکلات آن واحد اقدامی انجام دهد.

کریمی بیان کرد: بخش اصلی و عمده‌ای از مشکلات موجود در واحدهای صنعتی نبود تخصص و فنی بودن است، بنابراین تا زمانی که افراد توانمند در صنایع وارد نشوند و صنعت به دست اهلش سپرده نشود صنایع با مشکلات و چالش‌های بسیار جدی روبرو است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران صلاحیت‌دار باید مدیریت صنایع را عهده‌دار شوند و این مجموعه‌ها را مدیریت کنند، زیرا نقش مدیریت کارآمد در پیشبرد اهداف صنایع و برون رفت از مشکلات دارای اهمیت است و در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم و هدفمندی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه برطرف کردن مشکلات موجود در بخش صنعت و تولید استان نیازمند یک برنامه‌ریزی هدفمند و جامع است و باید به خاطر داشت که صنعت به دست مدیران شایسته و کارآمد باید سپرده شود.

کریمی تصریح کرد: مشکل اصلی و عمده صنایع استان مرکزی مربوط به جانشینی بانک‌ها است، چراکه در این استان واحدهای صنعتی بسیاری وجود دارد که دارای بدهی‌های بانکی هستند و این واحدها متأسفانه توسط بانک‌ها به جای بدهی مصادره می‌شوند.

وی ادامه داد: همین مسئله فعالیت این واحدها را بااختلال و مشکل روبرو کرده است، به طوری‌که درحال حاضر حدود 70 واحد از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی با منع این اقدام توسط بانک‌ها این مشکل برطرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد