گام‌های ابتدایی توسعه زیرساختهای سواحل مکران

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به انجام ۱۶ هزار سفر در بندر شهیدحقانی گفت: گام‌های ابتدایی برای توسعه زیرساختهای سواحل مکران برداشته شده است.

  

محمد محسنی در جمع خبرنگاران به اهمیت توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر، گام‌های اولیه برای توسعه زیرساخت‌های لازم سواحل مکران برداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهیدباهنر ادامه داد: تاکنون حدود ۳۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سه بندر بزرگ بازرگانی حوزه شرق بنادر استان هرمزگان(سیری، تیاب و جاسک) انجام شده است.

به گفته وی، لایروبی بندر سیری تکمیل شده، لایروبی بندر جاسک پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و بندر تیاب هم پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

محسنی اظهار داشت: رویکرد گرشگری سازمان بنادری در بنادر شرقی استان هرمزگان، اتفاقات خوبی را رقم زده و دو خور طبیعی آذینی و تیاب به عنوان قطب گردشکری ساحلی این منطقه فعال شده‌اند؛ ضمن اینکه این برنامه‌ریزی، بازدید ۲۰۰ هزار نفری در سال گذشته را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: ارتقای بندر ملوانی تیاب به بندر بازرگانی و همچنین ساخت اسکله ۲۰۰ متری سیری، از دیگر دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات‌رسانی در سواحل مکران است.

محسنی، بندر جاسک را شرقی‌ترین بندر هرمزگان معرفی کرد و گفت: با لایروبی‌های انجام‌شده کشتی‌های بین‌المللی و ایرانی این بندر، شاهد افزایش تبادلات تجاری در این منطقه هستیم.

این مقام مسئول در حوزه بندری اضافه کرد: سه بندر جاسک، سیری و تیاب در حوزه توسعه سواحل مکران قرار دارند، در واقع بیش از ۶۰ درصد از سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد؛ بنابراین باید خدمات مسافری، تجاری و گردشگری در این بنادر بهبود یابد.

وی با اشاره به اهمیت حضور سایر سازمان‌های همکار در بخش بندری، افزود: برای رونق‌بخشی حوزه تجارت بنادر باید بندرهای کشور را فعال کنیم و عمق لازم برای یک بندر تجاری را فراهم کنیم؛ البته در حال حاضر بندرجاسک تجاری و فعال است و زیرساخت‌های بندرسیری ۱۰۰ درصد تکمیل شده، تیاب هم فعال بوده؛ اما خدمات تکمیلی آن در حال انجام است.

محسنی گفت: بیش از ۹۵ درصد خدمات سفرهای دریایی در استان هرمزگان انجام می‌شود و پایانه مسافری حقانی در این استان به عنوان بزرگترین پایانه مسافری ایران محسوب می‌شود که در شرایط عادی، روزانه بین ۶ تا ۸ هزار نفر از این بندر به سمت جزایر قشم و هرمز حرکت می‌کنند و با حساب تعداد مسافران ورودی، این رقم به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اضافه کرد: بندر شهید حقانی پتانسیل انجام ۴۸۰۰ صندلی سفر را دارد و از عید نوروز هم‌زمان حرکت، نوع شناور در سامانه اینترنتی خرید بلیت قرار می‌گیرد.

وی، به وجود ۴۶ فروند شناور فعال در بندر شهید حقانی اشاره کرد و گفت: به تازگی کلاس‌بندی وسامان‌دهی شناورها انجام شده و بر همین اساس، قیمت‌ها تغییر کرده، به نحوی که هزینه سفر با شناورهای تندرو ۱۵ هزارتومان و با شناورهای کندرو ۱۳ هزار تومان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد