سیاست های ترامپ موجب افول قدرت و انزوای بیشتر آمریکا می شود

تحلیلگر و استاد یونانی با اشاره به دستورات اخیر ترامپ ، گفت: این گونه سیاست ها ریشه در سیاست های نژاد پرستانه دارد و زمینه را برای انزوای بیشتر و افول قدرت آمریکا فراهم خواهد کرد.

  

ونگلیس پسیاس' استاد ،فعال سیاسی و اجتماعی یونانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آتن با اشاره به دستورات اخیر' دونالد ترامپ' درباره ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا، گفت: ریشه و ماهیت این دستورات نشات گرفته از سیاست های نژادپرستانه آمریکا دارد و چیزی تازه ای نیست، بلکه بیشتر از گذشته آشکار شده است .
این استاد و تحلیگر یونانی در ادامه افزود : واکنش به این اقدام تبعیض نژادی و خلاف قوانین بین المللی و حتی ملی آمریکا موجب شده که موجی از اعتراضات مردمی بر انگیخته شود به گونه ای که هر روز شاهد تظاهرات های گسترده در آمریکا و دیگر کشورهای جهان بر علیه ترامپ هستیم.
پسیاس در ادامه تصریح کرد: اقدامات و تهدیدات ترامپ علاوه بر کشورهایی که معمولا واشنگتن در امور داخلی آنها دخالت مستقیم دارد، فراتر رفته و به کشورهای هم پیمان آمریکا یعنی کشورهای اروپایی، ژاپن و استرالیا نیز کشیده شده که این امر بیانگر سیاست واقعی و دیرینه آمریکا برای دخالت در امور تمام کشورهای جهان است که بیش از هر زمان دیگری آشکار تر شده است.
این استاد یونانی در ادامه با اشاره به اینکه زمان آن فرا رسیده که کشورهای دیگر در مقابل زیاده خواهی نظام سرمایه داری و سلطه ایستادگی کنند، گفت: گرچه آمریکا مدعی است که یک ابر قدرت است، ولی این ابر قدرتی را به خاطر همراهی کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای هم پیمان اش در اختیار دارد و بدون حضور و همراهی این کشورها، واشنگتن منزوی خواهد شد.
وی تصریح کرد: زمان آن رسیده است که کشورهایی که واقعا خواستار استقلال خود و ملت هایشان هستند، جلوی رجز خوانی و زیاده طلبی آمریکا ایستادگی و عزت و اعتبار جهانی خود را حفظ کنند.
این سیاست مدار و تحلیلگر یونانی در ادامه افزود: چنانچه سران آمریکا به این سیاست های چند روز گذشته خود ادامه دهند زمینه منزوی شدن، افول قدرت و نفوذ این کشور سلطه طلب را فراهم و عملکرد ترامپ باعث شتاب این روند خواهد شد که البته به نظر نمی رسد ،آمریکا در بلند مدت به این سیاست ادامه دهد. 
پسیاس در ادامه افزود: البته هنوز زود است که به طور قطع سیاست های بلند مدت ترامپ را شناخت زیرا در زمان حاضر کنش و واکنش های فراوانی را در پی داشته و من معتقدم که تصمیمات اخیر ترامپ در باره ایران بدون تاثیر لابی صهیونیست ها نبوده و حتی ترامپ برای راضی نگداشتن این صهیونیست ها ،بر علیه ایران دست به اقدامات و اظهاراتی زده است زیرا بعید به نظر می رسد که سیاست کلی دولت جدید آمریکا افزایش تنش در منطقه خاورمیانه باشد .

وی با اشاره به عملکرد سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا ظرف دو هفته گذشته ،گفت: به نظر می رسد که یکی از اهدف اصلی رئیس جمهور آمریکا و هیات مشاور وی مانع رشد بیشتر اقتصادی چین باشد و به همین دلیل خوب می دانند که باید بیش از این به تنش ها در خاورمیانه دامن نزنند و یا حتی تنش های موجود را به اتمام برسانند تا بتواند اهداف خود در مهار چین را اجرایی کنند، البته این همه حدس و گمان است و برداشته های سیاسی است که مطرح می کنیم زیرا سیاست و به خصوص سیاستمداران آمریکایی و سیاست های آنان، قابل پیش بینی نیستند و باید صبر کرد و منتظر حرکت های بعدی آنان با توجه به عکس العمل های بین المللی بود.                         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد