مقدم فر: خطر تفکر انحرافی داعش از فعالیت‌های عملیاتی آن بیشتر است

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: داعش تبدیل به یک نوع تفکر شده است و خطر این تفکر بیشتر از کار عملیاتی آن است. داعش یک تفکر انحرافی است که برای خودش پیروانی پیدا کرده و عده‌ای در اوج جهل و نادانی دنباله رو آن هستند و باید با این تفکر مقابله کرد.

  

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «اندیشه و عمل داعش» با حضور علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون فرهنگی مجمع بیداری اسلامی و سیدرضا صدرالحسینی نویسنده کتاب، عصر امروز برگزار شد. 
  
حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در این مراسم با اشاره به تکنیک‌های دشمنان در مقابله با ادیان الهی در طول تاریخ گفت: اساساً یکی از تکنیک‌های دشمنان در مقابله با ادیان الهی از هزاران سال پیش تا کنون پروژه «دین سازی» است. این تکنیک از سه هزار سال پیش و کاری که سامری در مقابله با حضرت موسی (ع) کرد، وجود داشته و تا به امروز با فعالیت داعش ادامه دارد. فعالیت‌هایی با عنوان دین علیه دین، مذهب علیه مذهب و... که همیشه وجود داشته است. داعش  یک جریانی است که اساساً برای مقابله با انقلاب اسلامی آمده است. 
  
وی افزود: موج اسلام خواهی که در مغرب زمین رو به گسترش است، باعث شده عده‌ای برای نشان دادن یک آدرس غلط برای مکتب اسلام، داعش را خلق کنند. یکی از ویژگی‌های جریان داعش، بحث تکفیر است و معمولاً دین‌ها و جریانات انحرافی که برای مقابله با ادیان الهی می‌آیند از این صفت برخوردارند. 
  
مقدم‌فر تاکید کرد: ادیان، اساس کارشان برای تبلیغ است اما فعالیت این‌ها برای تکفیر است. معمولاً دشمنان در سایه اقدامات تکفیری‌ها به کارشان ادامه داده و تلاش می‌کنند اهداف خود را به سرانجام برسانند. امروزه می‌بینیم که امثال رژیم صهیونیستی برای دشمنی‌های خود چه بهره‌ای از وجود داعش برده‌ است. در طول تاریخ نیز این روال وجود داشته، یعنی جریان بُعد عملیاتی پیدا کرده و انسان‌ها را درگیر می‌کند به جز خلق کننده‌های این جریان را که زیر سایه‌اش از آن بهره می‌برند. 
  
معاون فرهنگی مجمع بیداری اسلامی با اشاره به نقش محورهای مقاومت در مقابله با داعش گفت: اگر اقدام جبهه مقاومت اسلامی و سلحشوری نیروهای مقاومت نبود، مشخص نبود چه بر سر بلاد اسلامی می‌آمد و اگر نامه حضرت آقا به جوانان اروپا و آمریکای شمالی که در آن اسلام واقعی از جریان اسلام تکفیری تفکیک شده است، نبود، معلوم نبود نتیجه اوضاع چگونه می‌شد. مقام معظم رهبری در این جریان شکافی ایجاد کردند و برای روشنگری و معرفی ماهیت آن در غرب عنوان کردند که دو اسلام وجود دارد. یکی اسلامی است که حکام غرب آن درست کرده‌اند ومستند بودنش را در جریان مناظرات کلینتون پیش از انتخابات آمریکا دیدیم. 
  
مقدم‌فر تاکید کرد: ما امروز با پدیده‌ای مواجه هستیم که از نظر عملیاتی در مناطقی مثل سوریه و عراق که مهمترین کارزارش بوده، کارش تمام شده است. یک روزی تصور می‌شد که تکفیری‌ها فقط برای مقابله با کشورهای اسلامی آمده‌اند اما امروز مشخص شده که مسئله داعش تنها اسلام و مسلمانان نیست، بلکه آن‌ها تبدیل به تروریست‌هایی شده‌اند که در همه دنیا عملیات‌های خرابکارانه به بار می‌آورند. به تعیبر حضرت آقا اینها "درد مشترک" شده‌اند. 
  
وی با اشاره به راهکارهای مقابله با این تفکر با طرح این پرسش که آیا با پایان کار عملیاتی، کار داعش به طور کلی تمام است یا خیر؟ گفت: یقیناً پاسخ این سوال، خیر است. متاسفانه داعش تبدیل به یک نوع تفکر شده و خطر این تفکر بیشتر از کار عملیاتی آن است. داعش یک تفکر انحرافی است که برای خودش پیروانی پیدا کرده و عده‌ای در اوج جهل و نادانی دنباله رو آن هستند. باید با این تفکر مقابله کرد. 
  
مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه اولین اقدام برای مقابله با داعش را تفکر درباره اندیشه این جریان تکفیری عننوان کرد و گفت: در این زمینه جملات رهبر معظم انقلاب را در نامه‌ای که به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته‌اند عینا عنوان می‌کنم: «واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است.» 
  
مقدم‌فر در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری می‌فرمایند: «امروز تروریسم درد مشترک ما و شما است، امّا لازم است بدانید که ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه، و افغانستان طیّ سالهای متمادی تحمّل کرده‌اند دو تفاوت عمده دارد؛ نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی به مراتب وسیع‌تر، در حجمی انبوه‌تر و به مدّت بسیار طولانی‌تر قربانی وحشت‌افکنی و خشونت بوده است؛ و دوّم اینکه متأسّفانه این خشونت‌ها همواره از طرف برخی از قدرت‌های بزرگ به شیوه‌های گوناگون و به شکل مؤثّر حمایت شده است...» در این راهکارها باید به تبیین و بیان انحرافات پرداخت، جنبه‌های فکری که با آن باید مقابله کرد خیلی مهم است. ما در این موضوع با جهل روبرو هستیم و مقابله باجهل همان آگاهی بخشی است و تبیین این انحرافات، هم بُعد نظری دارد و هم بُعد عملی. 
  
مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه با اشاره به کتاب «اندیشه و عمل داعش» در پایان گفت: کتابی که امروز از آن رونمایی می‌شود یک اثر بسیار خوب برای معرفی و تبیین جریان داعش است که به راهکارهای مورد نیاز کمک می‌کند. این جریان می‌بایست بهتر شناخته شود، اما شناخت داعش فقط در قاب تصاویر جنایت‌های آن و کسانی که کشته و سوزانده نیست، بلکه ماهیت فکری آن بایدروشن شود. این کتاب واکاوی خوبی در افکار داعش، بسترهای شکل‌گیری آن، معرفی رهبران داعش و روش‌های اقدام و عملشان انجام داده است و منابع رسانه‌ای داعش را افشا کرده. همچنین از مواضع کشورهای مختلفی که در حمایت از داعش قدمی برداشته‌اند، پرده برداشته است.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد