در چهارمین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 انجام شد؛

پاتوق

در چهارمین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 انجام شد؛
پاتوق ایرانیان  پاتوق سرای ایرانیان   پاتوق

  به گزارش پاتوق و به نقل از قرارگاه رسانه ای رزمایش دریایی ولایت 94، در چهارمین روز از این رزمایش بزرگ اقدامات زیر صورت پذیرفت . 

بارگیری اژدر زیردریایی در خارج از اسکله
عملیات بارگیری اژدر زیردریایی کلاس غدیر برای نخستین بار در خارج از اسکله نظامی روز شنبه و در چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 94 با موفقیت انجام شد.
معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های چهارمین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 افزود: این عملیات پس از ارتقای سطح آموزشی غواصان و کارکنان زیرسطحی های نیروی دریایی ارتش در ارتباط با بکارگیری روش های نوآورانه و ابتکاری ایمن برای بارگیری اژدرها و در حداقل زمان ممکن بمنظور تسریع در اجرای عملیات رزمی انجام شده و نتایج ارزشمندی به همراه داشته است.
امیر دریادار دوم سیدمحمود موسوی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای تامین نیازمندی های یکان های زیردریایی کلاس غدیر با پیش بینی تمهیدات لازم در تمامی بنادر صیادی و محلی در راستای آمادرسانی چابک انجام شده است.
وی افزود: امدادرسانی و انجام خدمات بهداشتی و درمانی رایگان توسط تیم های سیار پزشکی و بیمارستان های صحرایی به مردم منطقه، از دیگر اقدامات کارکنان نیروی دریایی ارتش در این رزمایش بود.
شایان ذکر است رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه در محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شد.
هدف این رزمایش نشان دادن توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در عرصه دریاها و دفاع از مرزهای دریایی کشور بویژه در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به جهانیان است.
کنترل کامل کشتیرانی در منطقه برگزاری این رزمایش بزرگ دریایی به منظور تامین امنیت دریانوردی و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی، تروریستی و پدیده شوم دزدان دریایی، همچنین امنیت خطوط مواصلاتی و مقابله با شرارت ها و نا امنی های دریایی در آب های دوردست از دیگر اهداف اصلی اجرای این رزمایش است .

 

اقتدار نیروی دریایی ارتش با پرتاب انواع اژدرهای پیشرفته
زیردریایی ها و ناوشکن های نیروی دریایی ارتش با پرتاب انواع اژدر و موشک، اقتدار این نیروی راهبردی را به نمایش گذاشتند.
امیر دریادار دوم سیدمحمود موسوی سخنگوی رزمایش گفت: انواع زیردریایی های کلاس غدیر و کلاس طارق در مرحله پایانی این رزمایش پس از شناسایی و رهگیری اهداف متحرک دشمن با پرتاب اژدرهای پیشرفته و بهینه سازی شده نسبت به انهدام آنها اقدام کردند.
وی افزود: همچنین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و سایر یگان های شناور سطحی حاضر در منطقه رزمایش اقتدار خود را با پرتاب انواع اژدر به نمایش گذاشتند.
دریادار دوم موسوی تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش تعدادی از یگان های شناور نیروی دریایی ارتش با پرتاب موشک های سطح به سطح نصر اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.
سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 افزود: بالگرد AB212 که پیش از این به سامانه راکت انداز و مسلسل تجهیز شده بود ٬در این مرحله از رزمایش با تیر اندازی و اجرای آتش دقیق٬اهداف از پیش تعیین شده را منهدم ساخت.

منبع : پاتوق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد