آمریکا و انگلیس در سوریه عاجز مانده‌اند و کارشان به جنون کشیده است

وزیر خارجه روسیه در واکنش به توهین‌ها و اظهارات نسنجیده سران آمریکا و انگلیس نسبت به روسیه، گفت که غرب به خاطر شکست در سوریه، به توهین علیه مسکو روی آورده و کارش به جنون کشیده شده است.         

  

«سرگئی لاوروف» گفت: کشورهای غربی در قبال روسیه عصبانی شده‌اند و به دروغ روسیه را به ارتکاب جرایم متهم می‌کنند.
وی گفت: «رویه نامناسب شرکای غربی ما به ویژه آمریکا و انگلیس، به حدی رسیده که از واژه‌هایی مثل «وحشی‌گری» و «جنایات جنگی» (برای روسیه) استفاده می‌کنند و در برخوردهایشان دچار نوعی جنون شده‌اند.»
به گزارش خبرچه به نقل از خبرگزاری‌ها، وی افزود: «کشورهای غربی و آمریکا در حالی روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی در سوریه متهم می‌کنند که خود جنایات ضد بشری سنگینی را مرتکب شده‌اند و بمباران بلگراد در سال 1999 و کشتار هزاران غیرنظامی در حملات هوایی، از جمله این جنایات است.»
وی در مورد علت این رویه غربی‌ها نسبت به روسیه، توضیح داد که اوضاع جاری در سوریه، آنها را دچار خشم کرده است.
تروریست‌های فعال در سوریه، خصوصا در شهر «حلب» روحیه خود را از دست داده‌اند و وعده غربی‌ها به ارسال سلاح‌های بیشتر نیز تاثیری بر روحیه تروریست‌ها نگذاشته است.
ژست دی‌میستورا
آمریکا و انگلیس اما، در حالی روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم می‌کنند که حملات خمپاره‌ای و موشکی تروریست‌ها به مناطق مسکونی مردم شهر حلب، جان ده‌ها تن را گرفت.
در واکنش به این جنایت تروریست‌ها، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که این اقدام تروریست‌ها وی را «شوکه» کرده است! دی‌میستورا که با این نظر خود، تلاش کرده گذشته سیاه تروریست‌ها را پاک کند، با جملاتی دوپهلو، ادامه داد: «افرادی که با هدف ادامه محاصره حلب، دست به چنین اقداماتی می‌زنند، باید بدانند که هیچ چیز استفاده نامناسب از تسلیحات و خصوصا سلاح‌های سنگین، علیه غیرنظامیان را توجیه نمی‌کند.»
همان‌طور که می‌بینیم، دی‌میستورا در این اظهارات خود، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه (محاصره‌کنندگان حلب) را متهم کرده است، نه تروریست‌ها را! این حملات عناصر تروریستی، جان 38 غیرنظامی از جمله 14 کودک را گرفته است.
تروریست‌ها علاوه بر حملات خمپاره‌ای و موشکی علیه غیرنظامیان ساکن حلب، از گلوله‌های حاوی گاز سمی نیز استفاده کرده‌اند. این حملات نیز 30 مصدوم در میان مردم برجای گذاشت.
از استان «دیرالزور» سوریه هم خبر رسیده حمله خمپاره‌ای و موشکی داعش به محله‌‌های شهر دیرالزور، جان یک زن را گرفت و 30 مجروح برجای گذاشت.
ارتش سوریه دیروز به همراه نیروهای مقاومت، شهرک «منیان» را در جنوب غرب شهر «حلب» از تروریست‌ها پس گرفت.
علاوه بر آن، نیروهای دولتی عملیات خود را در منطقه «خان الشیخ» در غرب دمشق ادامه دادند و در طی این عملیات، بر محور «اشرفیه»- «العباسیه» مسلط شدند.

در استان «درعا» نیز نیروهای ارتش هفت پهپاد گروه تروریستی «جبهه النصره» را منهدم کردند.               

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد