وزیر امور خارجه اتریش: صلح در اروپا در کنار روسیه است و نه در تقابل با آن

وزیر امور خارجه اتریش اظهار کرد صلح در اروپا تنها با روسیه و نه در تقابل با این کشور وجود دارد.

  

به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا را به "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش واگذار کرد.

کورس در سخنانی راه حلی برای بحران اوکراین را در حال حاضر پیش بینی نکرد و تاکید کرد وی به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین تلاش می کند با وجود اینکه می داند همچنان هیچ راه حلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد مسئله اصلی در پس این درگیری ها که در آن جدایی طلبان طرفدار روسیه با دولت اوکراین مبارزه می کنند، اعتماد در حال افول بین غرب و شرق است و یک بن بست فکری است که ما از زمان جنگ سرد نمونه آن را نداشتیم.

کورس تاکید کرد می خواهد بر این شرایط غلبه کرده و نقش تاریخی اتریش به عنوان سازنده پل را دوباره زنده کند.

وی از سفر قریب الوقوع خود به منطقه دونباس در شرق اوکراین در اوایل سال آینده میلادی و همچنین از عملیات پلیس اتریش در اوکراین البته با موافقت روسیه خبر داد.

وزیر امور خارجه اتریش خاطرنشان کرد در دنیای در مسیر جهانی سازی ما می توانیم امنیت، پایداری و رفاه را در کشور خود حفظ کنیم در صورتی که ما در این راستا در فراتر از مرزها هم فعال باشیم. وی البته در این باره که چه تعداد پلیس اتریشی را به اوکراین اعزام خواهد کرد حرفی نزد.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین درباره شرایط در سوریه کم تر ابراز خوش بینی کرده و گفت: همچنین در این منطقه ما هنوز از راه حل بحران بسیار دور هستیم.

وی از جنگ نمایندگی قدرت ها در سوریه برای اعمال نفوذ بیشتر سخن گفت و تاکید کرد  روسیه در هر دوی این بحران ها (اوکراین و روسیه) نقش کلیدی دارد.

کورس افزود: وی همچنان می خواهد گفتگوها با روسیه را حفظ کند. ما باید تلاش کنیم اعتماد را دوباره ایجاد کنیم. صلح در این قاره می تواند تنها با روسیه و نه در مقابل آن وجود داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد